کپسول قهوه

کپسول های قهوه نسپرسو سری ورتولاین

Nespresso Vertuline coffee capsules

کپسول های قهوه نسپرسو سری ورتولاین | خرید این کپسول‌ها در انواع طعم‌ها از شوکافه

کپسول های قهوه سازگار با اسپرسوسازهای نسپرسو سری ورتولاین

برند نسپرسو با تولید دستگاه‌های اسپرسوساز که از کپسول‌های قهوه استفاده می‌کنند، انقلابی در این صنعت ایجاد کرد. این برند در ابتدا سری اورجینال این دستگاه‌ها را تولید می‌کرد و در ادامه خط تولید اسپرسوسازهای سری ورتولاین راه‌اندازی شد. در حال حاضر دستگاه‌های این سری زیر نظر برند نسپرسو توسط برندهایی مانند دلونگی و برویل تولید می‌شوند. نکته مهم در مورد دستگاه‌های این سری این است که دارای کپسول‌های قهوه متفاوتی با نام کپسول های قهوه نسپرسو سری ورتولاین هستند و دیگر انواع این کپسول‌ها را نمی‌توان داخل آن‌ها قرار داد. ما در شوکافه امکان خرید انواع این کپسول‌های قهوه در طعم‌ها و ویژگی‌های مختلف را برای شما ایجاد کرده‌ایم.

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

دستگاه‌های سری ورتولاین بعد از سری اورجینال تولید شدند

سری اورجینال، اولین سری از دستگاه‌های اسپرسوساز برند نسپرسو است. اولین عضو این خانواده در سال 1986 ساخته شد اما خط تولید سری اورجینال سال‌ها بعد با همکاری برندهای دیگر راه‌اندازی شد. برند نسپرسو، یک برند سوئیسی و زیر نظر گروه Nestle است. یکی از مهندسان Nestle با نام اریک فاور وقتی در کافی شاپی در شهر رم ایتالیا نشسته بود، متوجه شد که باریستا در حال آماده‌سازی اسپرسویی با لایه‌ای ضخیم از کف شیر است. اریک فاور به این فکر افتاد که دستگاهی درست کند که نه فقط باریستا بلکه هرکسی بتواند در منزل خود چنین اسپرسویی را ایجاد کند.

سال‌ها بعد طی همکاری برندهای برویل و دلونگی خط تولید سری کلاسیک دستگاه‌های اسپرسوساز نسپرسو راه‌اندازی شد. دستگاه‌های این سری با کپسول های قهوه سری اورجینال سازگاری دارند. این کپسول‌ها باغلاف آلومینیومی خود این امکان را به کاربران می‌دادند که بدون نیاز به آسیاب کردن قهوه و آشنایی با مهارت‌های آماده‌سازی و با استفاده از فناوری خاص دستگاه‌ها، بهترین انواع اسپرسو و نوشیدنی‌های مبتنی‌بر قهوه را با کیفیت و طعم مناسب آماده کنند.

برند نسپرسو از روش‌های مختلفی برای بازاریابی این محصولات استفاده کرد و حضور جورج کلونی نیز در تبلیغ دستگاه‌های این برند تاثیر بالایی داشت. این تاثیر تا اندازه‌ای بود که امروزه برند نسپرسو در هر سال بیش از 14 میلیارد کپسول قهوه از انواع کپسول های قهوه نسپرسو سری ورتولاین و کپسول‌های قهوه سری اورجینال را تولید می‌کند. با این حال نسپرسو در یک نقطه توقف نکرد و با استفاده از مهندسان خود توانست، از یک فناوری جدید برای آماده‌سازی قهوه و اسپرسو و … استفاده کند. این فناوری باعث راه‌اندازی خط تولید جدیدی در کارخانجات دلونگی و برویل شد که دستگاه‌های آن را با نام دستگاه‌های سری ورتولاین می‌شناسیم.

تفاوت فناوری آماده‌سازی در کپسول های قهوه ورتولاین و سری اورجینال

دستگاه‌های اسپرسوساز سری اورجینال فقط می‌توانستند دو نوع نوشیدنی اسپرسو و لانگو را تولید کنند. در این دستگاه‌ها از مدل سنتی آماده‌سازی قهوه یعنی استفاده از آب داغ استفاده می‌کنند. با این تفاوت که در این دستگاه‌ها، لوله‌ای وارد غلاف کپسول می‌شود که آب را با فشاری معادل 19 بار وارد غلاف می‌کنند. بنابراین آب داغ با فشار زیاد با ذرات قهوه در تماس قرار می‌گیرد و مواد موثره قهوه را از آن دریافت کرده و درون فنجان قهوه شما می‌ریزد.

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

با توجه به انقضای حق ثبت اختراع نسپرسو در این زمینه، برندهای دیگری نیز اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند و به‌همین‌دلیل رقابت باعث پایین آمدن قیمت‌ها در بازارهای جهانی شده است. بنابراین همه خریداران می‌توانند این کپسول‌ها (و همچنین کپسول‌های سری ورتولاین) را با قیمت مناسبی در نقاط مختلف جهان از جمله در ایران خریداری کنند.

در سریو وتولاین اما فناوری آماده‌سازی قهوه کاملا متفاوت است. تفاوت در فناوری آماده‌سازی نیز باعث شد تا کپسول های قهوه نسپرسو سری ورتولاین با ویژگی‌ها و حتی ابعادی متفاوت با کپسول‌های قهوه سری اورجینال ساخته شوند. شما می‌توانید تعدادی از کپسول‌های قهوه سری ورتو را در دستگاه‌های این سری قرار دهید. در ادامه یک لوله وارد غلاف کپسول می‌شود که آب را به آن وارد می‌کند. اما آن‌چه باعث کارایی بیشتر این دستگاه‌ها می‌شود، شیوه استخراج است. در این دستگاه‌ها به جای فشار آب، این خود کپسول است که با سرعتی باورنکردنی می‌چرخد و نیروی گریز از مرکز را ایجاد می‌کند. این نیرو باعث خروج مواد قهوه به‌همراه آب می‌شود که نوشیدنی شما را تشکیل می‌دهند. این فناوری با نام فناوری سانتریفیوژ یا سانتریفیوژن نامیده می‌شود.

کپسول‌های قهوه نسپرسو ورتو با چه دستگاه‌هایی سازگار هستند؟

همان‌طور که گفتیم، کپسول‌های قهوه سری ورتولاین فقط با دستگاه‌های اسپرسوساز سری ورتولاین سازگاری دارند. این خط تولید با اولین عضو آن با نام اسپرسوساز نسپرسو ورتو (Nespresso Vertuo) راه‌اندازی شد. این دستگاه طراحی مناسبی دارد و می‌تواند انواع نوشیدنی از اسپرسو 40 میلی لیتری تا گرن لانگو 148 میلی لیتری و قهوه 230 میلی لیتری را برای شما آماده کند.

کپسول‌های قهوه نسپرسو ورتو با چه دستگاه‌هایی سازگار هستند؟

همان‌طور که گفتیم، کپسول‌های قهوه سری ورتولاین فقط با دستگاه‌های اسپرسوساز سری ورتولاین سازگاری دارند. این خط تولید با اولین عضو آن با نام اسپرسوساز نسپرسو ورتو (Nespresso Vertuo) راه‌اندازی شد. این دستگاه طراحی مناسبی دارد و می‌تواند انواع نوشیدنی از اسپرسو 40 میلی لیتری تا گرن لانگو 148 میلی لیتری و قهوه 230 میلی لیتری را برای شما آماده کند.

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

نسپرسو ورتولاین

 

عضو دیگر این خانواده اسپرسوساز نسپرسو ورتولاین نکست (Nespresso Vertuo Next) است. این دستگاه توسط هر دو برند دلونگی و برویل تولید می‌شود و ویژگی‌های تولیدات آن‌ها نیز کاملا مشابه با یکدیگر هستند. این دستگاه باریک‌ترین دستگاه در این سری به‌شمار می‌آید. در این دستگاه نیز می‌توانید با استفاده از کپسول‌های قهوه نسپرسو از اسپرسوی 40 میلی لیتری تا نوشیدنی‌های 230 و 414 میلی‌ لیتری را در کمترین زمان آماده کنید.

دستگاه اسپرسوساز نسپرسو ورتولاین پاپ (Nespresso Vertuo Pop) یکی دیگر از دستگاه‌های نسپرسو است که با کپسول‌های قهوه سری ورتو سازگاری دارد. این دستگاه با طراحی مینی‌مالیستی و نیز رنگ‌های جذاب از پرطرفدارترین دستگاه‌های سری ورتولاین به‌شمار می‌آید. این دستگاه کوچک می‌تواند حتی اسپرسو را در لیوان‌های 230 و 535 میلی لیتری نیز برای شما آماده کند.

یکی از جدیدترین دستگاه‌های سری ورتولاین نیز دستگاه اسپرسوساز نسپرسو ورتو پلاس (Nespresso Vertuo Plus) است. این دستگاه علاوه‌بر برندهای دلونگی و برویل توسط برند مجیمیکس نیز تولید می‌شود. در این دستگاه امکان آماده‌سازی اسپرسو از 148 تا 236 میلی لیتر وجود دارد.

آماده‌سازی نوشیدنی در حجم بیشتر با کپسول قهوه سری ورتولاین

تمای کپسول‌های قهوه سری اورجینال در یک اندازه هستند و می‌توانید با آن‌ها انواع ریسترتو، اسپرسو یا لانگو را آماده کنید. این یعنی اگر بخواهید قهوه قوی‌تری داشته باشید، باید از دو کپسول استفاده کنید. در غیر این صورت، نوشیدنی شما با مقدار آب بیشتر بیش از اندازه رقیق می‌شود.

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

با تولید دستگاه‌های اسپرسوساز سری ورتولاین و کپسول های قهوه این سری، مشکل حجم کم نوشیدنی برای کاربران حل شد و در عین حال تنوع نوشیدنی‌ها نیز افزایش پیدا کرد. اکثر دستگاه‌های سری ورتولاین با استفاده از این کپسول‌های قهوه جدید می‌توانند این نوشیدنی‌ها را برای شما آماده کنند:

  • اسپرسو 40 میلی‌لیتری
  • اسپرسو دوبل 80 میلی‌لیتری
  • گرن لانگو 150 میلی‌لیتری
  • قهوه در حجم 230 میلی‌لیتر
  • قهوه در حجم  532 میلی‌لیتری

کپسول های قهوه نسپرسو ورتو دارای بارکد هستند

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کپسول‌های قهوه نسپرسو سری ورتولاین این است که آن‌ها دارای یک بارکد خاص هستند. اشتباه نکنید، این هیچ ارتباطی به بارکدهای مرتبط با خرید ندارد. بلکه این بارکد دارای اطلاعاتی است که باید به دستگاه منتقل شود. بنابراین اسپرسوسازهای سری ورتولاین دارای قطعه‌ای به نام بارکدخوان هستند. بارکد منحصربه‌فرد روی هر کپسول قهوه این سری دستوراتی را به دستگاه می‌دهد تا تنظیمات دستگاه کاملا منطبق با مواد داخل کپسول و بهترین طعمی باشند که می‌توان از این کپسول استخراج کرد. این دستورات در زمینه‌های مانند حجم آب، دمای آب، زمان تزریق و سرعت چرخش کپسول هستند. بنابراین شما نیز از ایجاد تنظیمات دستی برای هر گروه از کپسول‌ها خلاص می‌شوید.

طعم قهوه و اسپرسو در کپسول‌های ورتولاین

برای مقایسه بین طعم نوشیندی آماده شده با کپسول‌های قهوه سری ورتولاین و اورجینال باید بگوییم که کارشناسان معتقد هستند طعم اسپرسو در سری ورتولاین بهتر از اسپرسو در سری اورجینال است. در واقع به دلیل سرعت بسیار بالای چرخش کپسول در دستگاه و جادوی فناوری سانتریفیوژ، ترکیبات بیشتری از درون غلاف وارد فنجان شما می‌شوند.

از طرفی با وجود جدیدتر بودن دستگاه‌ها و کپسول‌های قهوه سری ورتولاین، تنوع کپسول‌های قهوه در این سری فوق‌العاده بالا است. هر کدام از این کپسول‌ها دارای درجه تلخی مشخص، حجم نوشیدنی قابل تهیه مشخص و طعم متفاوت هستند.

انواع کپسول‌های قهوه ورتو

طعم شکلاتی را ترجیح می‌دهید یا میوه‌ای؟ طعم غلات را دوست دارید یا طعم‌های جدید؟ کپسول‌های قهوه سری ورتولاین تنوع بسیار بالایی دارند. این کپسول‌ها از نظر میزان تلخی، کافئین، اسیدیته، سطح برشته شدن ذرات قهوه و نحوه آماده‌سازی با هم تفاوت دارند. بنابراین می‌توانید با خرید چند مدل، نوشیدنی‌هایی با ویژگی‌های مختلف را ایجاد کنید. در ادامه فهرستی از برخی از این مدل‌ها را برای شما ایجاد کرده‌ایم و ویژگی‌های چند مدل را نیز توضیخ داده‌ایم:

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

کپسول قهوه نسپرسو ورتولاین

  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Solelio
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Peru-Organic
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Inizio
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Rich Chocolate
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Sweet Vanilla
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Bianco Doppio
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Odacio
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Intenso
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Stormio
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Gran Lungo Arondio
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Gran Lungo Fortado
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Espresso II Caffe
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Espresso Altissio
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Espresso Voltesso
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Double Espresso Dolce
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Espresso Diavolito
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Roasted Hazelnut
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Toccanto
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Fortado Decaffeinato
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو El Salvador
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Espresso Altissio Decaffeinato
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Mexico
  • کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Colombia

برای نمونه دو طعم از کپسول قهوه های سری ورتولاین را در زیر توضیح میدهیم:

کپسول قهوه ورتو Espresso Altissio

کپسول‌های قهوه ورتو آلتیسیو از نوع قهوه های پر کرما هستند و شدت تلخی آن‌ها 9 از 13 است. این کپسول‌ها با استفاده از دانه‌های قهوه روبوستای برزیل و قهره عربیکای کشور کاستاریکا ساخته شده‌اند و از سوی دیگر دارای طعم غلات هستند. بنابراین با این کپسول می‌توانید یک اسپرسوی خوش‌طعم را آماده کنید. همچنین مدت زمان دم‌آوری در این کپسول کمی بیشتر از نمونه‌های دیگر است. در نتیجه، یک نوشیدنی کرمی با طعم عالی از آن استخراج می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک اسپرسو قوی بنوشید که زیاد هم تلخ نباشد، آلتیسیو گزینه مناسبی است.

<yoastmark class=

کپسول قهوه نسپرسو ورتو Mug Colombia

کپسول قهوه ورتو Colombia دارای نت‌های طعم میوه‌ای تند مانند سیب قرمز است. همانطور که می‌دانید کلمبیا برخی از باکیفیت‌ترین انواع قهوه را در جهان تولید می‌کند. دانه‌های قهوه عربیکای این کشور با یک فرآیند شستشوی خاص، طعمی خالص را ایجاد می‌کنند. سطح تلخی این کپسول، 5 از 13 است. بنابراین یک نوشیدنی ملایم با تاثیر بالا خواهید داشت. با این کپسول می‌توانید یک نوشیدنی در حجم 230 میلی لیتر را آماده کنید. این کپسول مناسب کسانی است که یک قهوه اصیل با تلخی کم و نت‌های عطر و طعم میوه‌ای را دوست دارند.

<yoastmark class=

خرید انواع کپسول‌های قهوه سری ورتولاین از شوکافه

کپسول‌های قهوه سری ورتولاین دارای تنوع بسیار بالایی هستند و ما در مجموعه شوکافه تلاش کرده‌ایم که طیف وسیعی از این محصولات را برای سلیقه‌های مختلف تهیه کنیم. شما می‌توانید در همین صفحه از شوکافه وارد صفحات شرح هر یک از این محصولات شده و میزان تلخی محصول و ویژگی‌های دیگر آن را بررسی کنید. همچنین برای خرید کافی است که محصول مورد نظر را به سبد خرید خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که کپسول‌های قهوه سری ورتو فقط با دستگاه‌های اسپرسوساز نسپرسو سری ورتولاین سازگاری دارند. در صورت نیاز می‌توانید این دستگاه‌ها را نیز از سایت ما با قیمت رقابتی و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *